Akcje serwisowe producentów aut 0 324

samochody

Kupując nowe auto, chcemy mieć pewność, że będzie ono nowoczesne, niezawodne i bezproblemowe. Często wolimy zapłacić więcej, by zminimalizować ryzyko wystąpienia usterki. Niestety, awarie nowych aut, chociaż nie są tak częste, jak ma to miejsce w przypadku samochodów używanych, również się zdarzają. Gdy to producent wykryje usterkę w danym modelu, jest zobowiązany przeprowadzić akcje serwisowe.

Akcje serwisowe – obowiązek każdego producenta

Jakiś czas temu media donosiły o głośnej akcji serwisowej Volkswagena, która konieczna była ze względu na nadmierną emisję spalin. Wywołało to szeroką dyskusję na temat obowiązków i odpowiedzialności producenta. Nie każdy właściciel samochodu zdaje sobie sprawę, że podobnych akcji serwisowych – choć na mniejszą skalę – jest bardzo wiele. Producenci regularnie zgłaszają, że w konkretnej partii wykryto usterki. W takim przypadku przeprowadzenie akcji serwisowej i naprawienie wady jest wymagane przez polskie i unijne prawo.

Obecnie producenci coraz częściej zdają sobie sprawę, że poinformowanie klienta o usterce, przeproszenie i zorganizowanie akcji serwisowej jest o wiele lepszym rozwiązaniem, niż próby zatajenia problemu. Paradoksalnie wpływa to pozytywnie na wizerunek marki i budowanie zaufania.

Awarie nowych aut – co robić?

Akcja serwisowa powinna zostać przeprowadzona bezpłatnie, na koszt producenta. Z punktu widzenia właściciela auta najważniejsze jest, by jej nie przegapić. Niektóre z akcji serwisowych przeprowadza po prostu serwis samochodowy w trakcie obowiązkowych przeglądów. Warto jednak samodzielnie interesować się tym, czy posiadany samochód nie wymaga akcji serwisowej.

Pomocny może w tym być numer VIN z danymi z CEPIK-u. Niektórzy producenci zachęcają do rejestracji samochodu i podania własnych danych kontaktowych, dzięki czemu mogą szybko poinformować o problemie. Jeżeli nie możemy skorzystać z tej opcji, powinniśmy po prostu od czasu odwiedzać ASO i pytać o ewentualne akcje serwisowe dla naszego modelu. Cennym źródłem informacji może okazać się również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Autoryzaowany serwis Mazda

Previous ArticleNext Article

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *